Magamról

Saját fotó
Minden utazás egyszeri és megismételhetetlen, még ha ugyanoda megy is az ember, akkor sem lesz ugyanaz az élmény. Az utazásaim és túrázásaim lényege az, hogy emberekkel találkozzak, lássak ezer apró csodát. Megtanultam élvezni az utazásokat. Bármerre járok, úgy élek, mintha helybéli lennék. A főzés szenvedély, s kétszer két étel sohasem ugyanolyan ízű, mert a lélek zendülése sem ugyanaz. A test is örökkön örökké változik, de a lélek változatlan marad.

2011. július 26., kedd

Krisna-völgyi búcsú

Előre megtervezett programként vasárnap (július 24-én) a Krisna-völgyi Búcsúba indultunk egy kedves ismerősömmel. Ez a fesztivál a Dél-Dunántúl legnagyobb családi fesztiválja. A somogyi zsáktelepülés határában 260 hektáron kialakított Indiai Kulturális Központban és Biofarmon volt ez a fesztivál, Somogyvámoson, amely teljes egészében önfenntartásra berendezkedett. A borús idő ellenére sok-sok ember látogatott ki ezen a napon is a fesztiválra, parkolóhelyet csak távol a farmtól találtunk. Így egy kellemes kis sétával indult a napunk, ami nem is volt a baj, hiszen az autóút nem volt annyira rövid innen Budapestről. Amint beértünk a kapun tiszta szívből mosolygó emberek fogadtak minket. Majd következett még egy séta. (Aki szeretett volna megszabadulni a gyaloglás örömétől, az felszállhatott egy kisvonatra, amelyen egy szép Krisna-lány mondta a falu történetét, mint egy idegenvezető.) Hatalmas elefántszobrok, mint két kapu, a számunkra ismeretlen világba állt az út két oldalán.

A kockakövön gyalogolva már valami különös, varázslatos érzés kapott el minket, olyan ez a farm, mint egy mesevilág. Tavacskák sora, meditálóhelyek, zöld fű, rendezett környezet fogadta az odalátogatót. Bal kézre már messziről látszott az iskola épülete, amely ott tornyosult a dombtetőn.

Egy kis séta még az emelkedőn, s már láthatóvá is vált a völgy. A búcsú ideje alatt a Krisna-völgy harmonikus békéje annak ellenére gyakorol hatást az ideérkezőkre, hogy a normális nyugalmat megzavarták az idelátogatók. Mindenütt mosolygós, kedves emberek köszöntötték a látogatókat. Különbféle színekben pompázó száriban libegő nőket lehetett látni, s ettől sokkal egyszerűbb ruházatú férfiakat. A kézműves sátrak utcáján sétáltunk a tehenészetig, ami szintén a természeti idill egy része, nemcsak a teheneket és ökröket lehet megtekinteni, hanem érdekes történeteket is hallhat róluk az érdeklődő, illetve megismerkedhet egy tehénvédelmi központ működésével közelebbről. A nyüzsgő búcsús kavalkád sem maradt el, mindenféle szép holmit lehetett vásárolni, legyen az ruha, ékszer.

A saját farmon termelt biolekvárok, befőttek - és még sorolhatnám -, látványa ínycsiklandozó volt. Ahogy végig értünk a bazársoron már szemünk elé is tárult a templom, és két nagyobb méretű, illetve egy kisebb sátor, amelyeket a fesztivál idejére emeltek. Az egyikben előadásokkal, koncertekkel, hagyományos indiai tánc- és zenei műsorokkal, jóga- és harcművészeti bemutatókkal, a Krisna-hívők életéről, vallásukról, a környezettudatos életmódról tartott előadásokkal, pantomim- és gyermekműsorokkal gazdagították a programot. A másikban pedig ízletes ételeket lehetett vásárolni. Mi itt ebédeltünk, s aki szereti az indiai konyhát, itt kedvére lakmározhatott, a lelki étel finom ízétől az ember nem csak jóllakottá, hanem elégedetté válhattak. A paradicsom csatniba egyszerűen szerelmes lettem, ilyen finomat még életemben nem ettem, mint itt.

A kisebb sátorban, amelyet a Valóság show sátornak hívtak, kipróbálhattuk a Krisna-hívők életmódját, öltözködésüket, meditációjukat, főzési szokásaikat.

Mivel a barátnőm Krisna-hívő, így még mélyebben beletekinthettünk az életükbe. Az esti táncon mi is részt vettünk, másfél órás önfeledt tánc és éneklés részesévé válhattunk a templomban.
Köszönöm ezt a szép napot neked Heni és minden Krisna-hivőnek, akik teljessé és széppé varázsoltátok ezt a vasárnapot!