Magamról

Saját fotó
Minden utazás egyszeri és megismételhetetlen, még ha ugyanoda megy is az ember, akkor sem lesz ugyanaz az élmény. Az utazásaim és túrázásaim lényege az, hogy emberekkel találkozzak, lássak ezer apró csodát. Megtanultam élvezni az utazásokat. Bármerre járok, úgy élek, mintha helybéli lennék. A főzés szenvedély, s kétszer két étel sohasem ugyanolyan ízű, mert a lélek zendülése sem ugyanaz. A test is örökkön örökké változik, de a lélek változatlan marad.

2012. január 25., szerda

Túra a Myrafalle vízeséshez és Steinwandklamm szurdokhoz

Szombaton, 2011. október 29-én indultunk egynapos buszos kirándulásra a Myrafalle vízeséshez és Steinwandklamm szurdokhoz, amely Alsó-Ausztriában, Bécstől nem messze található.

Az ébredés elég nehezen ment. Valami rossz beidegződés lehet az embereknél - így nálam is -, ha tudod, hogy korán kell kelned, biztos nem fekszel le időben. Néhány óra alvás után, nagy kapkodások közepette indult a nap. Még egy utolsó ellenőrzés, hogy meg van-e mindenünk (váltó zokni, fejlámpa, kamásli, étel, ital, pénz stb.), s itt állt a taxi a ház előtt. Háromnegyed ötkor ott gyülekezett a csapat a Déli pályaudvar közelében lévő Mercure Buda szálloda előtt, ugyanis innen indult útjára a buszunk. Az indulás kissé elcsúszott, mert egy vidékről érkező utas-pár vonata késett, s meg kellett várnunk őket. Gondoltuk sebaj, az autópályán úgyis behozza a busz a lemaradást, s terv szerint néhány óra múlva már a vízesésnél túrázunk. A kezdeti apró kényelmetlenség után megkezdtük utazásunkat Ausztria felé.

Próbáltunk aludni a buszon, de sajnos nem jött álom a szemünkre. Hamarosan kivilágosodott. A busz először a 43. kilométernél található Óbarok pihenőhelyen vett fel további utasokat, majd Tatán a Remetességi-pihenőnél található Shell kútnál. A busz még egyszer megállt az utazás során, itt mindenki kinyújtózhatott. Csendes társaság gyűlt össze, az utazás kellemes volt.

Féltíz körül értünk a Myrafalle vízesés melletti parkolóhoz. Mindenki felvette a felszerelését, magához vette hátizsákját, fényképezőgépét, s megkezdtük a túrázást.

Hamar a vízimalomhoz értünk. Itt kellett a belépőjegyet megváltani. Fából ácsolt híd vezet végig a lenyűgözően szép és vadregényes vízesés mellett és felett.

A látvány magáért beszélt, kisebb-nagyobb vízesések tarkították utunkat, hol sebesen szaladt a patak, hol csak csordogált. Alattunk néhol nem volt más, mint a mélység, fölöttünk a magasban tornyosuló sziklafalak.

Mivel ködös-páros időjárás jellemzi az őszt, így a lépcsők és kövek nedvesek voltak. A hidak egy részét minden évben úgy tudom, hogy újjáépítik, mert a tavaszi áradáskor megsérülnek. A zuhatag alján és tetején is van egy-egy tó.

A Myra folyó az Unterberg (alsó-hegy) földalatti tavából táplálkozik. A kis patakocska először Kranerwirt-nél bukkan a felszínre, majd ez után ömlik a mélybe elképesztően nagy sebességgel és morajjal, s hömpölyög végig a magas sziklafalakon. Egykoron több malom és gyár is használta azt a természetes energiát, amit turbinák segítségével állítottak elő a víz segítségével.

Kicsit lemaradtunk a csoporttól, hogy kedvünkre nézelődhessünk és lemászhassunk a kristálytisztának tűnő vízhez. A kövek tövében apró béka pihent, a moha megtapadt a sziklák falán, s páfrányok csüngtek a magasból alá. A falevelek aranyló színe beragyogta a tájat, ezzel valami plusz varázst adva a tájnak. Csendes, friss levegőjű környék, távol a nagyvárosok zajától. Mintha egy leheletnyi édeni csodát kaptunk volna ajándékba.

A hidak megtétele után egy könnyed sétával értünk el a Steinwandklamm-hoz, a kőfal kanyonhoz. Az útvonalon egy idő után létrákon lehetett tovább haladni, s itt felmászni az átjáró barlangokhoz. Az egyik igen nehéznek volt beharangozva, de hamar kiderült, hogy egy egyszerű hosszú létra, amin fel kellett mászni. Azok, akik ezt a hosszú létrát nem vállalták, fel tudtak kapaszkodni egy kevésbé hosszú, illetve meredeken beállított létrán is, így más útvonalon jutottak fel a hegy tetejére.

A Kőfal kanyon része a Türkenloch avagy Töröklyuk nevű barlang. Nevét arról kapta, hogy az 1638-as török ostrom idején a lakkosság itt keresett menedéket. Ez a sötét barlangfolyosó kb. 20 méter (ha valaki tud pontosabb adatot írja meg nekem). Csak egy kis részen sötét a barlang, ugyanis kb. 8 méter megtétele után már beszűrődik fentről a fény, így ha valaki fejlámpa nélkül vágott neki ennek a kalandnak, az sem csetlett-botlott sokáig a sötétben. Az első dokumentált említése a barlangnak 1884-ben történt, s 1927-ben építették ki a turisták számára. A Steinwandklamm az egyik legvadabb kanyon Alsó-Ausztriában.  A barlang másik oldalán kijutva nagyszerű kilátásban volt részünk. Itt megpihentünk egy kicsit, majd Pernitz-be sétáltunk, ahol várt ránk a busz.

Az erdő lenyűgöző, a fák levelei berozsdásodtak, így színpompássá vált a táj.  Az emelkedők könnyen járhatóak voltak. Mondhatni, hogy a túra könnyű, mintsem fárasztó. A szemet gyönyörködtető természeti csodák, a kristálytiszta víz, a friss levegőn elfogyasztott elemózsia, a madárcsicsergés, mind-mind olyan élménnyel gazdagított, amely örökre benne marad az emlékezetemben.