Magamról

Saját fotó
Minden utazás egyszeri és megismételhetetlen, még ha ugyanoda megy is az ember, akkor sem lesz ugyanaz az élmény. Az utazásaim és túrázásaim lényege az, hogy emberekkel találkozzak, lássak ezer apró csodát. Megtanultam élvezni az utazásokat. Bármerre járok, úgy élek, mintha helybéli lennék. A főzés szenvedély, s kétszer két étel sohasem ugyanolyan ízű, mert a lélek zendülése sem ugyanaz. A test is örökkön örökké változik, de a lélek változatlan marad.

2011. augusztus 14., vasárnap

Paradicsomos csatni - Tamatar chatni



Tegnap egy kis összejövetel volt nálam, lassan hagyománnyá kezd válni, hogy valamilyen finomságra invitálom otthonomba a barátaimat.
 
A tegnapi menü sült hús, pörkölt, petrezselymes krumpli, savanyúságok és paradicsom csatni volt. Kedves barátnőm Gabika készített még nekünk görög salátát és diós tekercset, isteni volt mind a kettő.


A legnagyobb sikert a paradicsom csatni aratta, melynek elkészítési módját megosztom veletek, de előbb olvassátok ezt az igaz és találó indiai bölcsességet:

"Egyszer egy indiai hercegnő édesapjától kapott gyűrűvel felkeresett egy hindu bölcset. Azt kérte tőle, hogy véssen a gyűrűbe olyan bölcsességet, mely a szomorú napokon vigasztalja, a nehéz helyzetekben bátorítja, a boldog időszakokban pedig óvatosságra inti. A bölcs, párnap múlva vissza adta a gyűrűt. Egyetlen szót vésett bele: ELMÚLIK."

Paradicsom csatni - Tamar chatni



Hozzávalók:
8 érett paradicsom
4 evőkanál víz, de ezt pótolni kell idő közben
2 evőkanál ghí vagy növényi olaj
2 kávéskanál fekete/fehér mustármag
2-3 finomra vágott erős zöldpaprika (tegnap egy paprikát vágtam bele, kellemesen volt csípős, ma készítettem egy újabb adagot, s kettőt tettem bele, csíp, mint a veszedelem, de nagyon fini) :)
5 szegfűszeg
2 babérlevél - na ezt hagytam ki tegnap és ma is, mert úgy emlékeztem, hogy van itthon
1 5 cm hosszú fahéjrúd
1 kávéskanál római kömény
2 kávéskanál őrölt koriander
1 evőkanál finomra reszelt friss gyömbér
1 csipetnyi hing - nekem ez is kimaradt - mert nem volt itt a boltban - heves felbuzdulásom eredménye az elkészítéshez, hogy a belvárosban kapható indiai fűszeres kimaradt a beszerző körútról
1 kávéskanál só
4 evőkanál cukor

Az elkészítés nagyon egyszerű, de időigényes:
A paradicsom héját lehúztam, felvágtam az érett paradicsomokat és félre tettem. A mustármagot kipattogtattam, amennyire lehetett olajban (az eredeti recept szerint ghíben kellett volna), majd a fűszereket és a gyömbért is hozzáadtam a só és a cukor kivételével, és kb. 1 percig pirítottam. Beleöntöttem a paradicsomot, belekevertem a sót (itt kellett volna a hinget is hozzá adni), megkevertem, majd fedő nélkül kis lángon 20-30 percig főztem. Ekkor beletettem a cukrot, és további 5 percig nagy lángon főztem, míg egy sűrű paradicsomszószt nem kaptam belőle. Kidobtam belőle a szegfűszeget és a fahéjrudat (s ha lett volna benne a babérlevelet is). 

Különösen sült csemegékhez ízletes.
Elkészítési idő: 40-50 perc.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.