Magamról

Saját fotó
Minden utazás egyszeri és megismételhetetlen, még ha ugyanoda megy is az ember, akkor sem lesz ugyanaz az élmény. Az utazásaim és túrázásaim lényege az, hogy emberekkel találkozzak, lássak ezer apró csodát. Megtanultam élvezni az utazásokat. Bármerre járok, úgy élek, mintha helybéli lennék. A főzés szenvedély, s kétszer két étel sohasem ugyanolyan ízű, mert a lélek zendülése sem ugyanaz. A test is örökkön örökké változik, de a lélek változatlan marad.

2011. augusztus 4., csütörtök

Túra Visegrádról - Szentendrére (kedvcsináló)

Lassan itt van az ősz újra (bár’ ha kinézek az ablakon sajnos azt is írhatnám, hogy már itt kopogtat), s beindulnak a bakancsos túrák. Bemelegítésként néhány korábbi túránk útvonalát, élményét szeretném megosztani veletek.

Visegrádról – Szentendrére

Ez egy közepes nehézségű túra, a távolság 19 km, a menetidő 6-7 óra. S igen lányok (Judit, Kati), még mindig nem árulnak útközben kávét sehol J A túra szép kilátópontokat érint, ezért érdemes fényképezőgépet vinni, s aki ismer, az tudja, hogy én el sem indulok nélküle.

A túra útvonala: Visegrád - Nagy Villám, Zsitvay-kilátó - Visegrádi-kapu - Borjú-fő - Barát-halom - Urak asztala - Kis-Bükk-tető - Vörös-kő - Álló-rét, Landler Jenő-em. - Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Skanzen)

Visegrádra vonattal és komppal érkeztünk. A túrát a korai órákban kezdtük a túra menetidejének hossza miatt. Amikor összeállt a csapat, még egy is utolsó bevásárlást tartottunk, s vágtunk neki az utunknak. Egy rövid távot kellett megtennünk Visegrád városán át, majd Salamon-tornyot vettük célba.

A Fellegvárba nem másztunk fel, hanem haladtunk tovább felfelé a hegyoldalon. A túra során nem voltak nagy magasságok, az ötszáz méteres szintet többször érintve értük el célunkat. A kilátópontokon nem időztünk sokáig, inkább csak egy-két kép erejéig. A Sibrik-domb alatt haladtunk, majd innen már fokozatosan tárult elénk a Dunakanyar látványa.

A Jurta kemping bejáratánál haladtunk, így értünk fel a Nagy-Villámra, amely 337 méter magasan van.

Aztán megkezdtük az emelkedést a Zsitvay-kilátóhoz. A kilátótól láthatóak a Börzsöny hegyei.

Tovább emelkedve az Őr-hegyen mentünk át, majd tovább a Vörös-kőre, ami 521 méter magas.

Innen látható Leányfalu és Szentendrei-sziget. Innen egy újabb megállópontra érkeztünk, s innen az irányt az Álló-rét felé vettük, s indultunk el Szentedre irányába. Fáradtan, de annál több élménnyel indultunk vissza Budapestre.

Szép túra volt, nagyon jó hangulatban, az ősszel megismételjük :)