Magamról

Saját fotó
Minden utazás egyszeri és megismételhetetlen, még ha ugyanoda megy is az ember, akkor sem lesz ugyanaz az élmény. Az utazásaim és túrázásaim lényege az, hogy emberekkel találkozzak, lássak ezer apró csodát. Megtanultam élvezni az utazásokat. Bármerre járok, úgy élek, mintha helybéli lennék. A főzés szenvedély, s kétszer két étel sohasem ugyanolyan ízű, mert a lélek zendülése sem ugyanaz. A test is örökkön örökké változik, de a lélek változatlan marad.

2011. augusztus 2., kedd

Amszterdam

Amszterdamban rövid időt, csak egy teljes napot töltöttem barátnőimmel az egyik belgiumi látogatás alkalmával „ruccantunk át”. Vonattal utaztunk Amszterdamba. A Brüsszel–Amszterdam-vasútvonal egy 125 km hosszú, kétvágányú nagysebességű vonal, ezen a vonat emlékeim szerint kb. 2-2,5 óra alatt tette meg az utat. Ez remek lehetőség volt egy kis pihenésre, hiszen a napjaink városnézésről, s esti szórakozásokról szóltak, s hogy minél több időt tudjunk Amszterdamban tölteni egy korai vonatot néztünk ki. Amszterdam szerintem a világ egyik legnagyszerűbb városa. Európa egyik legromantikusabb és legszebb helye csatornákkal, világhíres múzeumokkal és történelmi jelentőségű látnivalókkal, s nem utolsó sorban tulipánjaival. A közlekedés nagyon jó, kevés a közúti forgalom, a város nagy részében a csatornákon történik a közlekedés. Ahogy leszálltunk a vonatról nem egy átlagos utcakép fogadott minket, rögtön egy kikötő volt látható. Be is fizettünk egy hajóútra a csatornán. A város meseszép, a látvány magáért beszélt, akár egy úszó fővárosnak is lehetne nevezni (Velencében még nem jártam, de ilyesminek képzelem, bár ami különbség lehet, hogy Velence sokkal régebbi város, így a csatornákra épített házak szerkezete más lehet), mivel szabályos szigetek tömkelegéből áll, amelyeket csatornák (helyi néven kanálisok) folyamai hoznak létre.

S mi jut eszünkbe először Hollandiáról? A fapapucs, a szélmalmok, a régi gátak és a gyönyörű rétek. S mi jut eszünkbe Amszterdamról? Kellemes kávéházak, szűk sikátorok, a csatornák, a sok kerékpáros, coffe shoppok, boltocskák, üldögélő helyi lakosok, a múzeumok (pl. a Van Gogh Múzeum, Madamme Tussaud panoptikuma). Itt folyékonyan beszélik az angolt az emberek, így könnyű boldogulni. Emellett rendkívül barátságosak és vendégszeretők, s hogy mosolyogva köszöntik az ide látogató turistákat. Az Anna Frank Ház is könnyen megközelíthető vízen, kerékpáron vagy gyalog. Ez a ház arról híres, egy zsidó lánynak (Anna Frank) és családjának búvóhelye volt a II. világháború alatt.

A városnézés és a múzeumlátogatás mellett nem maradhatott el a vásárlás sem. A helyi piacok nagy népszerűségnek örvendenek, mert hollandok szinte szabadidős programként kezelik a bevásárlást. Rengeteg a bódé és a kirakod óvásár. Itt vettünk fapapucsba ültetett tulipánt, s hoztunk fekete-tulipánhagymát, ami a mai napig minden tavasszal gyönyörködtet anyukámék kertjében.

A piros-lámpás negyeden is áthaladtunk. Egy napba nem sok minden fért bele, de a belgiumi esős-borús időjárás után már az is jó kedvre derített minket, hogy ragyogó napsütés és meleg fogadott bennünket. Az esti vonattal fáradtan, de annál nagyobb élménnyel gazdagodva tértünk vissza Brüsszelbe.