Magamról

Saját fotó
Minden utazás egyszeri és megismételhetetlen, még ha ugyanoda megy is az ember, akkor sem lesz ugyanaz az élmény. Az utazásaim és túrázásaim lényege az, hogy emberekkel találkozzak, lássak ezer apró csodát. Megtanultam élvezni az utazásokat. Bármerre járok, úgy élek, mintha helybéli lennék. A főzés szenvedély, s kétszer két étel sohasem ugyanolyan ízű, mert a lélek zendülése sem ugyanaz. A test is örökkön örökké változik, de a lélek változatlan marad.

2012. február 10., péntek

Egyszerű kiflifelfújt

Mivel elég édesszájú vagyok, gyakran böngészek szakácskönyveket, hogy vajon csokin kívül mivel is csillapíthatnám az édesség utáni vágyam. A tejet és a tojásos dolgokat is nagyon szeretem, így akadtam rá erre az egyszerű receptre.


Amire szükségünk lesz:

- 10 db kifli
- 3/4 liter tej
- 1 csomag vaníliás cukor
- 4 tojás
- cukor
- fahéj
- gyümölcs idény szerint, én őszibarack befőttet vettem








Előkészületek/elkészítés:

A kiflit karikára vágjuk és félre tesszük. A tejet megmelegítjük, majd feloldjuk benne a cukrot és a vaníliás cukrot. Levesszük a tűzről, majd ráöntjük a kifli karikákra, kissé átforgatjuk a szeleteket, hogy jól felszívják a tejet. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, majd óvatosan hozzáadjuk a sárgáját is. Ha ezzel megvagyunk finoman összekeverjük a kiflivel.

Kivajazunk egy tűzálló edényt, beletesszük a kifli felét, majd megszórjuk fahéjjal, majd ráteszünk egy réteg gyümölcsöt, végül  a maradék kiflit. A tetejét újra meghintjük porcukorral és fahéjjal, majd előmelegített sütőben közepes lángon, vagy hőfokon kb. 30-40 percig sütjük, amíg a teteje meg nem pirul.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.